Honda Civic Forums banner
81 - 100 of 267 Posts
Discussion starter · #81 ·
Heb dit vanmorgen bij de klantenservice van Honda gemeld - gebruikelijke afleiding, maar ik heb ze gevraagd het te escaleren - we zullen zien wat er gebeurt. Als dat niet lukt, heb ik een vriend van een vriend die voor hen in Japan werkt en misschien kan ik via hem iets bereiken...

Heb dit vanmorgen gemeld bij de klantenservice van Honda - de gebruikelijke afleiding, maar ik heb ze gevraagd het te escaleren - we zullen zien wat er gebeurt. Als dat niet lukt, heb ik een vriend van een vriend die voor hen in Japan werkt en misschien kan ik via hem iets bereiken...
Hebben ze daadwerkelijk bevestigd dat het klopt? Distributieriem vervangen wordt nu gratis aangeboden?

Discussion starter · #83 ·
Oké - dus ik kreeg een terugbelverzoek van Honda UK nadat ik hiernaar had geïnformeerd. Ze waren erg vaag over alles. Bleven herhalen dat ze niet konden helpen met de kosten van het werk, omdat er niets mis was met mijn auto en het geen reparatie was, maar slechts een servicebeurt. Ik vroeg hen duidelijk of er kosten in rekening zouden worden gebracht als ik vandaag naar een garage zou gaan om hetzelfde werk te laten uitvoeren en ik kreeg een loopje met het antwoord "dat is hypothetisch en we beantwoorden geen hypothetische vragen." Dat maakt me niet blijer. Het zou geweldig zijn als Tommycruises wat meer details kon verstrekken. Als het echt waar is dat ze hier niet langer kosten voor in rekening brengen, voel ik me enorm opgelicht!

Discussion starter · #84 ·
Ik heb dit draadje gevolgd, maar ik heb net de distributieriem laten vervangen op mijn Civic uit 2017. Er werd £1200 geoffreerd, maar ik had het genoegen dat de dealer me vertelde dat ze hem gratis hadden vervangen!
Ik ben niet 100% zeker van de details, maar ze noemden dat ze op 6 november een bulletin van Honda hadden ontvangen over de distributieriemvervanging en ze vertelden me dat het me £1200 had gekost als ik dit een paar weken geleden had laten doen. Ik weet niet zeker of de vervanging vanaf nu voor iedereen gratis zal zijn, maar ik wilde mijn verhaal delen.
FWIW, ik heb de auto 18 maanden en heb geen officiële Honda-dealer gebruikt voor APK's of onderhoud.
Hoi tommycruises - het zou geweldig zijn als je het verhaal wat meer zou kunnen uitwerken. Ik word enorm afgeleid door Honda...

Discussion starter · #87 ·
Ik weet dat het waarschijnlijk niet is wat je wilt horen, maar ik ben bang dat ik geen verdere informatie kan verstrekken. Alle info in mijn andere post is wat mij verteld werd toen ik de auto ging ophalen.

2 dagen geleden lid geworden en nu 2 berichten! ;)
Het zou geweldig zijn om de dealer te kennen die je die info vertelde...

Discussion starter · #88 ·
Oké allemaal - ik heb nu de volledige informatie. Honda doet deze reparatie nu definitief gratis. De campagne heeft een naam - 6NK. Ik sprak vanmorgen opnieuw met de klantenservice - met dezelfde vrouw die me gisteren voor de gek hield. Weigerde pertinent om me op enigerlei wijze te helpen met de kosten van het onderhoud. Wees erop dat ik de afgelopen 13 jaar 3 gloednieuwe Civics heb gekocht, maar ze gaf er gewoon geen fuck om. Ik zal ervoor zorgen dat dit verhaal wijd en zijd wordt verspreid - geen Honda's meer voor mij uiteraard - ik voel me totaal opgelicht!

Okay everyone - I now have the full information. Honda are definitely now doing this repair for free. The campaign has a name - 6NK. I spoke to customer services again this morning - to the same woman who gave me the run around yesterday. Flat out refused to help me in any way with the cost of the maintenance. Pointed out I've bought 3 brand new civics in the past 13 years but she just didn't give a toss. I shall be making sure this story gets spread far and wide - no more Hondas for me obviously - I feel totally ripped off!
Laat me weten als je meer info hebt. Uitgaande van de datum waarop ze zeiden dat de terugroepactie / info over onderdelen werd verstrekt. Ik had de mijne letterlijk 36 uur van tevoren terug van de garage nadat ik 1200 had betaald. Woedend

2017 maat. Kreeg te horen dat de distributieriem na 6 jaar / 70.000 km vervangen moet worden. 43k op de teller. Heb de mijne een paar zaterdagen geleden laten doen, en volgens de terugroepactie hebben ze ze maandag gratis gedaan
Ik ga ze morgen bellen. Ze hebben me geadviseerd dat ik het volgend jaar moet laten doen, 2018. Ze hebben me een paar weken geleden £1200 geschat toen hij binnen was voor een defecte sensor voor de snelheid van het achterwiel die we niet konden repareren.

Discussion starter · #94 ·
Succes allemaal - ik kreeg in feite van Honda te horen dat ik me moest vermenigvuldigen. Heb een klacht ingediend bij de ombudsman en aan iedereen geschreven die ik kon bedenken, om hun schimmige gedrag te benadrukken. Als er genoeg van ons zijn die genoeg lawaai maken, krijgen we misschien een reactie, maar op dit moment lijken ze er gewoon niet om te geven...

Nadat ik dit draadje had gecontroleerd en vervolgens de productterugroepactie met het VIN op de Honda-website had bevestigd, heb ik nu mijn voertuig (1.0 67-kenteken) kunnen boeken om de werkzaamheden kosteloos uit te voeren. Nadat ik mijn kenteken aan mijn lokale Honda-dealer telefonisch had doorgegeven, was de eerste vraag: "Wie heeft u over deze productterugroepactie verteld?" Het is duidelijk dat Honda Nederland en dealers proberen dit zo stil mogelijk te houden.

Discussion starter · #96 ·
Nadat ik dit draadje had gecontroleerd en vervolgens de productterugroepactie met het VIN op de Honda-website had bevestigd, heb ik nu mijn voertuig (1.0 67 plate) kunnen boeken om de werkzaamheden kosteloos uit te laten voeren. Nadat ik mijn auto kenteken aan mijn lokale Honda-dealer telefonisch had doorgegeven, was de eerste vraag: "Wie heeft u over deze productterugroepactie verteld?" Het is duidelijk dat Honda UK en dealers dit zo stil mogelijk proberen te houden.
Ze bedekken zichzelf niet bepaald met glorie hiermee...

Discussion starter · #97 ·
Net mijn VIN op hun website ingevoerd en het bevestigt dat het werk gratis zou moeten worden gedaan, maar na opnieuw Honda te hebben gebeld, herhalen ze gewoon dezelfde zin dat ze me niet zullen helpen omdat het werk al is gedaan. Ik wees erop dat mijn perfect rijdende auto het werk alleen heeft laten doen omdat ze erop aandrongen, maar ze weigeren toe te geven. Ik heb het gevoel dat ik door de maffia ben afgezet.

Ze bedekken zichzelf niet bepaald met glorie hiermee...
Ik ben teruggebeld door mijn lokale Honda-manager met betrekking tot mijn distributieriem waarvoor ik op de 4e heb betaald en hij zei dat ze op 6 november bericht kregen.
Hij zei dat ik gecompenseerd zou worden, maar zei nooit hoeveel. Maar ze behandelen het per geval.
Vanwege mijn werk ben ik weg, dus mijn auto is op 3 december ingepland voor een nieuwe distributieriem, want hij zei dat Honda ze allemaal vervangen wil hebben, ongeacht.
Zodra mijn auto in de garage staat, start hij het 'protocol' voor vergoeding, omdat ze een procedure moeten volgen en hij zei dat ze een beetje in het duister tasten. Nogmaals, hij zei dat mijn situatie uniek was, omdat ik de auto letterlijk 36 uur eerder terugkreeg.
Ik zei dat ik op dit moment 1200 in de prullenbak heb gegooid, want je zou hem maandag gratis hebben gemonteerd.

Ik volg dit draadje op de achtergrond. Ik heb een Civic uit 2018 met 72.000 km op de teller en maak me zorgen over wat ik hier heb gelezen. Ik vraag me dus af of het de moeite waard is om de mijne een jaar eerder te laten vervangen om mezelf de mogelijke problemen van een onverwachte storing te besparen? Ik heb mijn VIN gecontroleerd, er wordt maar één reparatie getoond voor een mogelijke misfire-fout bij een fk6/fc9. Zou dit model nog steeds gevoelig zijn voor dezelfde defecte distributieriem? Ik vermoed van wel, aangezien het dezelfde motor is die van de productielijn rolt?

Discussion starter · #100 ·
Zodra mijn auto in de garage staat, start hij het 'protocol' voor vergoeding, aangezien ze een procedure moeten volgen en hij zei dat ze een beetje in het duister tastten. Nogmaals, hij zei dat mijn situatie uniek was, aangezien ik de auto letterlijk 36 uur eerder terugkreeg.
Ik zei dat ik op dit moment 1200 door de pan heb gespoeld, omdat je hem maandag gratis zou hebben gemonteerd.
De dealer waar ik de mijne heb laten doen, zei vrijdag dat hij in het weekend met zijn baas zou praten en zou kijken of ze iets konden doen om een beroep te doen op de betere aard van Honda, maar ik heb vandaag helaas niets meer gehoord.

81 - 100 of 267 Posts