Honda Civic Forums banner

Beste upgrades voor een D15z6 N/A

2 reading
31K views 15 replies 4 participants last post by  AdrianEJProject  
#1 ·
Ik heb rondgekeken op deze site en D-series.org, en ik wilde net vragen wat volgens jou de beste kleine/middelgrote upgrades zijn voor mijn EK3 D15z6 vtec-E
Een lijst met mods die ik op veel D15z6's op D-series.org heb gezien:
D16y8 IM
D16y8 nokkenas
D16y8 "brug"
B16a2 gasklep
OBD2 240cc injectoren
CAI
Supersprint catback
Supersprint decat
Supersprint header 4-2-1
Nokkenastandwiel
TCC vliegwiel
D16z6 koppeling
Password:JDM hitteschild
Zeitronix wbO2
S8G versnellingsbak
P28 ecu, verchroomd op de dyno.
Wat ik wil weten is 1. wat is de CAI? 2. Wat is een D16y8 "brug"?
En trouwens, de EK3 die deze upgrades gebruikt, produceerde 150,5 pk bij 7100 tpm en 167 Nm bij 4300 tpm.
Bedankt
Adrian.

#4 ·
Nou, ik vraag me af waarom je de brug nodig zou hebben, niet zo bekend met de D's, maar het kan zijn omdat de lagers voor de nokkenassen iets anders van formaat zijn, dus als je de brug zou nemen, zou je alleen de lagers op de kop hoeven te laten aanpassen. Het zou de moeite waard zijn om dat te onderzoeken, want het zal extra kosten met zich meebrengen in de machinefabriek.

#6 ·
Nou, ik kan me vergissen, het kan gewoon een probleem zijn met de speling van de nokkenas of iets dergelijks, hopelijk zal iemand die verstand heeft van D's dit verduidelijken, maar ja, de algemene regel is dat een volledige kopwissel gemakkelijker zou zijn. Maar ik weet dat sommige koppen op blokken iets andere water- en olieaanvoerplaatsingen hebben, wat ook kan worden opgelost met een beetje machinale bewerking, dus het opnieuw bewerken van de lagers kan het minste van twee kwaden zijn. Persoonlijk ken ik de verschillen in de twee koppen voor deze D's niet om een definitief antwoord te geven, maar ik wilde niet dat je alles zou kopen en dat het dan niet zou passen, dus ik dacht dat ik je een heads-up zou geven waarom dat zo zou kunnen zijn.

#7 ·
Hmm, ja, uit het weinige onderzoek dat ik heb gedaan, komt de D-serie brug met alles erop en eraan, inclusief tapijten etc. Het lijkt er dus op dat omdat de vtec in de d15z6 een 12 kleps naar 16 kleps overgang is, terwijl de d16y8 de hele tijd 16 kleppen heeft met een lobverandering, de lay-outs voor de brug waarschijnlijk verschillend zullen zijn. Dus het lijkt erop dat je het alleen om die reden nodig hebt en het gewoon vastgeschroefd wordt.

Daarom moet hij in de link die je hebt gepost, toen hij zei dat de nokkenas werd vervangen, de brug erbij hebben gedaan, zoals de man in de laatste post vraagt.

Bewerken: dus je kunt alle vorige onzin negeren haha

#8 ·
Bedankt Xaser. Ik heb veel mensen de Y8-koppen zien gebruiken... en sommigen de d16z6-koppen. Maar naar verluidt verlaagt de d16Z6-kop de compressie op de D15z6, daarom gebruiken mensen de Y8... Ik heb ook net de hele D-series.org gelezen over Y8 nokkenaswissel en ja, ik kan de Y8 nokkenas gebruiken zonder opnieuw te slijpen.

"Juist, ik heb de specificatielijst gelezen voor de ek3 met 150,5 pk, en nu hiernaar kijkend, behoudt hij dan de standaard d15z6-kop en gebruikt hij gewoon een d16y8 nokkenas en nokkenastandwiel als een directe wissel? Zo ja, creëert dit dan volledige vtec in plaats van vtec-e?"

"Sorry dat ik dit weer naar boven haal, maar ja, hij gebruikt de standaard d15z6-kop. en heeft de d16y8 nokkenas, nokkenastandwiel, tuimelaars overgezet.
Dit elimineert de "E" in vtec-e!"

Maar om dit op mijn EK3 te gebruiken, heb ik een P28 en een chrome tune nodig... obd2 naar obd1 zoals hij zegt...

"D-series.org: 3 vragen van een mede d15z6 eigenaar en liefhebber uit het VK.

Voor de obd1 conversie wil ik er gewoon zeker van zijn dat ik alleen de p28 ecu nodig heb? Met welke motor wordt dat trouwens standaard geleverd? Het enige andere dat ik nodig zou moeten hebben, is een bedradingsboom converter om van mijn obd2 naar obd1 te gaan, want ik heb geen zin om draden te splitsen, daar krijg ik hoofdpijn van"

#9 ·
De d16y8-kop heeft een hogere compressie, maar de d16z6 stroomt beter.
Ik denk dat het een echte vtec zou moeten maken vanwege verschillende nokkenassen. De ecu moet worden gemapt om het goed te laten werken.
P28 obd1 ecu is van eg civic esi en ja, je hebt een conversiekabel nodig.
Waarom geen d16y8-kop en nokkenas gebruiken met een lage compressie koppakking? Zou gemakkelijk meer dan 140 pk aan het vliegwiel moeten zien met de rest van de vermelde mods.

#10 ·
Ja, uit het onderzoek dat ik heb gedaan, is er geen herslijpen nodig, en het lijkt erop dat de nokkenas en de brug er gewoon in worden geschroefd, wat, zoals je zegt, je standaard CR behoudt en je bespaart dat je je kop eraf moet halen om deze mod te doen, dus klinkt als een heel leuke kleine mod.

En ja, het verwijdert de 'E', aangezien een vtec-e begint met slechts 12 kleppen en wanneer de vtec is ingeschakeld, draait hij op 16 kleppen en dit puur voor brandstofbesparing. Het lijkt er dus op dat wanneer je de y8-brug erop zet, deze zo is ingesteld dat de extra nokken worden ingeschakeld, terwijl bij de 'E' alleen de ene zwevende klepstoter op elke cilinder wordt ingeschakeld om alle 16 kleppen in te schakelen.

Je moet de p28 laten chippen om hem met Crome te kunnen programmeren, je kunt het zelf doen, maar als je een tuner vindt die Crome doet, weet ik zeker dat hij hem voor je kan chippen.
en de p28 ecu komt hier uit de esi.

En ja, het enige wat je nodig hebt om de ecu te monteren, is een obd2a - obd1 conversie harnas.

Bewerken: verslagen :D

#11 ·
ok. zowel de y8 als de d15z6 draaien op obd2 brandstofregeling, je hebt alleen een conversie nodig als je overstapt op de oudere d16z6-kop. de d15z6 draait toevallig met een compressieverhouding van 9:6:1, hetzelfde als de y8. de d16z6 draait met een compressieverhouding van 9:2:1, als ik me goed herinner. je zult dus de kop moeten afvlakken om deze aan te passen aan het onderste deel van de d15. de p28 ecu draait op de d16z6 motor obd1. als je de y8 gebruikt, heb je geen obd1-obd2 conversiekabel nodig, deze gebruikt een p2p obd2 ecu. de d16z6 vereist een conversiekabel en een afvlakking van 0,2 mm-0,25 mm om de compressieverhouding aan te passen.