Honda Civic Forums banner

Welke olie gebruik je? 1.6 Vtec Gen 7

37K views 13 replies 7 participants last post by  Big Al  
#1 ·
Ik ben niet op de hoogte van de codes voor elk model, dus ik zal gewoon zeggen dat ik een 1.6 Gen 7 Vtec heb, misschien een EP?

De onderhoudsgeschiedenis geeft aan dat er altijd 10w40 in deze auto is gebruikt en het handboek beveelt dit ook aan voor gebruik het hele jaar door. Als ik de details echter in Opie Oils invoer, zeggen ze dat de auto 0w20 nodig heeft, maar bevelen ze 0w30 aan.

Dus wat gebruiken jullie allemaal?

#5 ·
Pezza4u said:
Ik ben niet op de hoogte van de codes voor elk model, dus ik zal gewoon zeggen dat ik een 1.6 Gen 7 Vtec heb, misschien een EP? De onderhoudsgeschiedenis geeft aan dat er altijd 10w40 in deze auto is gebruikt en het handboek beveelt dit ook aan voor gebruik het hele jaar door. Als ik de details echter in Opie Oils invoer, zeggen ze dat de auto 0w20 nodig heeft, maar bevelen ze 0w30 aan. Dus wat gebruiken jullie allemaal?
Kijk hier eens, maat viewtopic.php?f=56&t=24961

#6 ·
Interessant dat jullie beiden 5w30 gebruiken...een bepaalde reden dat jullie voor die kwaliteit zijn gegaan? Ik gebruik dat in mijn andere auto (ford diesel) en ik denk dat het iets dunner is, dus sneller op temperatuur komt. Ik heb een fles 10w40 en 5w30 thuis, dus ik kan de laatste proberen en kijken of er verschil is.

Het enige waar ik me zorgen over zou maken is dat de motor 10w40 gewend is, zou het veranderen van de kwaliteit hem van streek kunnen maken?

Wat de prijs betreft, ik haal de mijne bij Asda als het in de aanbieding is voor een tientje...Castrol 4L fles.

DuncanP said:
Cheers, wist dat ik ze ergens gelezen had...de mijne is dan een EU8 :)

#11 ·
Pezza4u said:
Interessant dat jullie beiden 5w30 gebruiken...een bepaalde reden dat je voor die kwaliteit bent gegaan? Ik gebruik dat in mijn andere auto (ford diesel) en ik denk dat het iets dunner is, dus sneller op temperatuur komt. Ik heb een fles 10w40 en 5w30 thuis, dus ik zal misschien de laatste proberen en kijken of er een verschil is.

Het enige waar ik me zorgen over zou maken is dat de motor 10w40 gewend is, zou het veranderen van de kwaliteit hem van streek kunnen maken?

Wat de prijs betreft, ik haal de mijne bij Asda als het in de aanbieding is voor een tientje...Castrol 4L fles.

DuncanP said:
Bedankt, wist dat ik ze ergens had gelezen...de mijne is dan een EU8 :)
ik dacht hetzelfde van Asda vorige week....magnatec toch??

De mijne heeft een volledige verandering nodig als ik de kans krijg....